Microîntreprinderile pot face sponsorizări pentru anumite ONG-uri

Baza legală: LEGEA Nr. 30/2019 din 10 ianuarie 2019
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 44 din 17 ianuarie 2019
Data intrării în vigoare: 01 aprilie 2019

Dacă ai o Asociație/Fundație/ONG, ai posibilitatea să o înscrii în Registrul de Evidență ONG la ANAF.

Cum? Depui un dosar care va conține:

  • cerere de luare în evidenţă, în conformitate cu Ordonaţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, semnată de administratorul sau de reprezentantul legal al solicitantei, în care să fie menţionate numele şi prenumele persoanei responsabile de comunicarea pe relaţia cu ANAF, precum şi datele de contact ale acestei persoane şi ale asociaţiei sau fundaţiei, în cazul în care adresa poştală sau numărul de telefon/fax ale persoanei desemnate pentru gestionarea relaţiei cu ANAF nu sunt identice cu cele ale asociaţiei sau fundaţiei;
  • copii certificate de pe înregistrările efectuate în Registrul naţional şi de pe înscrisurile doveditoare eliberate de către Ministerul Justiţiei;
  • actul constitutiv al asociaţiei sau fundaţiei;
  • statutul asociaţiei sau fundaţiei;
  • codul unic de înregistrare fiscală;
  • scrisoare de intenţie.

Dacă dorești să fii ținut la curent cu ultimele noutăți, înscrie-te la newsletter.
Îți vom trimite cel mult 4 e-mail-uri lunar.

    Mulțumim pentru interes! Ai fost înscris la newsletter.

    Dosarul va fi analizat de Compartimentul Relații Publice, în functie de mai multe criterii:

    1. existenţa tuturor documentelor şi datelor solicitate la pct. 4 al prezentelor Norme;
    2. domeniul de activitate să fie taxele, impozitele şi contribuţiile;
    3. evaluarea scrisorii de intenţie în concordanţă cu obiectivele pe termen scurt, mediu şi lung ale ANAF;
    4. după analiza dosarului, se vor evalua posibilităţile de colaborare între ONG şi ANAF în urma unui interviu cu reprezentantul desemnat de solicitantă.

    La final (in maxim 30 de zile lucratoare de la inregistrarea cererii) vei primi un raspuns cu privire la acceptul sau refuzul cererii tale.

    Avantaje? Odată ce apari acolo, nu doar persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit vor putea face sponsorizări pentru Asociația ta, ci și microîntreprinderile. Acestea din urmă își vor putea deduce din impozitul pe venit până la nivelul de 20% din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat pentru trimestrul în care înregistrează aceste cheltuieli.

    Despre Autor:


    Expert Contabil / Fondator

    Denisa Crețu înființează CED CONTEXPERT SRL după o carieră de peste 8 ani în domeniul financiar-contabil obținută atât în cadru externalizat, cât și în departamente interne.

    A devenit Expert Contabil în 2018 după absolivrea examenului de aptitudini CECCAR și este masterand în Contabilitate, Audit Financiar și Consiliere (ASE București – seria 2014).

    Comentarii


    CONTACT

    Adresă

    Str. Caius Marcius Coriolan, Nr. 34, Sector 5, București, CP 050866, Ap. 1, Interfon 101

    Contact

    Telefon: 0751 171 089

    Adresa e-mail: office@ced.ro

    Program: de Luni – până Vineri: 09:00 – 18:00

    Follow Us

    Ai o întrebare?

      Mulțumim pentru interes! Mesajul tau a fost trimis.
      css.php